کد قفل کردن راست کليک

کد قفل کردن راست کليک

هدايت به بالاي

تماس با ما

ابزار رایگان وبلاگ

مترجم سایت

mouse code|تغییر شکل ماوس
كد ماوس

زندگی بهتر

مقایسه ی xbox و play station 3

کدام اعداد بامعنی هستند؟

هر وقت که شما به مشخصات فنی کنسول های بازی نگاه کنید ،انها را با انبوهی از نمک اظافه خواهید یافت، زیرا بازار کنسول های بازی یک تاریخچه ی طولانی ارائه حجم عظیمی از اعداد و ارقامی است  که واقا اهمیت چندانی ندارند و یا ارایش ظریفی از واقعیت هستند. ایا استدلالهای مربوط به دقت داده های داخلی را به خاطر دارید؟ این شیوه سنجش مشخصات به سر عت کاربرد خود را از دست داد زیرا بخش های بازار یابی شروع به اضافه کردن ارقام مشخصاتی متفاوتی به همراه دامنه های 64 بیتی و 128 بیتی نمودند.

 

 


مشخصات کنسول های بازی ،شباهت زیادی به امار ها دارند که در انها شما می توانید ادراک کلی را باتوجه خاص  در انتخاب که اندازه گیری می کنید و نحوه اندازه گیری می کنید و نحوه ی اندازه گیری ان ، تغییر دهید. ظاهرا مایکروسافت اولین تولید کننده ای است که نسل بعدی کنسول های بازی خود را به بازار عرضه می کند، اما برای دستیابی به این مزیت ناچار است مشخصات کنسول جدید خود را پیش از دیگران فاش نماید واین وضعیت،یک فهرست از مشخصات قابل رقابت را در اختیار تیم سونی dot_Product_Operation میلیارد9،Xbox می دهد .ایا واقا تصور می کنید که اگر مایکروسافت به این نکته نمی بالید360 Dot_Product_Operation اعلام نمایدکنسول جدیدش قادر به انجام 51 ملیارد PS3 به فکر این می افتاد که در کنفراس خبری را با یکدیگر ترکیب کرده GPU و CPU خواهد بود؟اگر به شما بگویم که سونی برای به دست اوردن عدد 51ملیارد،اعداد مربوط به   را درGpu  ارقام مربوط به Xbox 360  اشاره کرده است، چه طور؟ اگر در موردCPU در حالیکه مایکروسافت تنها ارقام مربوط بهرسید.ما به شما نمی گوییم  که به طور کلی از این مشخصات صرفه نظر کنید،اما اکثر   میلیارد خواهید33/6  نظر بگیرید. به عدداین مشخصات به نوعی "نسبی" هستند.همچنین می خواهیم درباره ی مشخصاتی صحبت کنیم صحبت کنیم که در اولین نگاه ما را متحیر ساختند.اجازه بدهید از پردازنده ها شروع کنیم .

پردازنده ها:

  PowerPc گیگاهرتزی است که حاوی یک هسته مبتنی بر 3/2 Cell دارای یک پردازنده ی Playstation 3سونی اعلام کرده  هشتم به صورت رزرو نگهSPE حاکی از ان است که یک PS3 می باشد.فهرست مشخصات Synergistic  و هفت واحد پردازشچند هسته ای PowerPc دارای یک پردازنده یXbox 360 داشته شده است(این موضوع واقعا به چه معنی است؟) در مقابل هایSPEرا به طور همزمان اداره نمایند.شاید بتوان  (Thread) است که قادرند مجموعا 6 رشته Dual-Threaded شامل 3 هسته  سونی ازنقطه نظر محض،برنده خواهد بود.Cellپرازنده های

مقایسه ی گرافیکی:

نیز نقش مهمی مقایسه های گرافیکی ما بازی می کند زیرا از معماریسایه زنی  Xbox 360  بکار رفته در ATI  هسته گرافیکی را با یکدیگر ترکیب کرده  ومقایسه ی ان(Vertex) جدید استفاده می کند که خط لوله های پیکسلی و راسی Fangled Unifiedدارای48 خط لوله خواهد بود. Xbox 360  با فناوری قدیمی تر کارت های گرافیکی را بسیار دشوار می سازد.هسته گرافیکی  است و در مجموع non-Uunified دارای یک موتور سایه زنی سنتی و متحد نشده RSX ما این است که پردازنده های گرافیکی باشندATI قدرتمند تر از خط لوله های جدیدRSX کمتر است.حتی اگر خط لوله های معمولی ATI تعداد خط لوله های ان از تراشسونی نمی خواهد ریسک چاپ کردن تعداد کمتر خط لوله های خود را بپذیرد، زیرا مردم نمی دانند این یک مقایسه ی پایاپای مگاهرتز  با سرعت کلاک 550 RSX GPU دارای چند خط لوله ی سنتی است؟سونی فاش کرده است که  RSX نیست. اما برای هسته کار می کندوبیش از 300 ملیون ترانزیستور دارد. سونی همچنان اعلام کردهاست که این تراشه، توسط دو کارت   RSX برای تولیدNvidia پشتیبانی می شود که مشترکا کار می کنند.احتمالا اولین حدس شما این است کهGeforce Ultra6800اما باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که سرعت کلاک  را دو برابر کرده است Geforce Ultra  6800  تعداد خط لوله های باشد نه سخت Fill-Raste تنها 400 مگاهرتزاست.اگر سنجش عمل "دو برابر" بر اساس بازدهی Geforce Ultra هسته 6800افزار، افزایش سرعت کلاک به 550 مگاهرتز یک مدرک اشکار است که نشان می دهد این بهبود سخت افزاری صرفا به دو برابر   شدن خط لوله ها تکیه نداشته.ما حدس می زنیم تعداد واقعی خط لوله های این پردازنده گرافیکی به 24 عدد رسیده باشد. که    نسبتا بالاتری را در مقایسهFill-Rate  بادر نظر گرفتن 300 ملیون ترانزیستور،منطقی به نظر می رسد و در سرعت 550 مگاهرتز 6 خط لوله راسی دارد،Geforce Ultra  با سرعت 400 مگاهرتز ، فراهم خواهد نمود. از انجائیکهGeforce Ultra با دو کارت 6800 احتمالا دارای 6 خط لوله راسی بیشتر (12خط لوله )بعلاوه 24 خط لوله ی پیکسلی است. RSX

حافظه و رسانه :

از نقه نظر حافظه هر دو سیستم به طور یکسان دارای 512 مگابایت حافظه تخصیص  یافته به سیستم و گرافیک ها هستند . اجازه می دهد512 مگابایت حافظه   GPU و CPU ) است که بهUnified دارای یک معماری حافظه متحد شده (Xbox 360 GDDR3 برای سیستم و256 مگابیت حافظهXDR دارای 256مگابایت حافظه PS3را به اشتراک بگذارند.و از سوی دیگر ، سیستم اختصاص یافته به گرافیک ها است. البته هنوز باید نگاه نزدیکتری به تفاوت های پهنای باند حافظه در این مدل داشته باشیم ، اما توسعه دهندگان بازی ها از پهنای باند گرافیکی و فضای حافظه فراهم شده  توسط هر دو سیستم راضی هستند.

    تنها از کارت  Playstation 2 با ارایه ای از ویژگی های انتقال و ذخیره سازی داده ها همراه است در حالیکه Playstation 3  از چندین قالب رسانه های Playstation 3 حافظه و اتصال یک دیسک سخت انتخابی پشتیبانی می کرد.برای یک مدت کوتاه،  است و SD  یک اسلاتMemory Stick حافظه ، یک اسلات USB2.0  دارای 6در گاهPlaystation 3  قابل حمل پشتیبانی می کند. پشتیبانی میکندCompact Flash  درتقابل مطلق با بسیاری از دیگر محصولات صوتی و تصویری این شرکت،این سیستم عملا ازسونی حتی فضائی را برای یک دیسک سخت 5/2 اینچ قابل تعویض در نظر گرفته است.    فاقد چنین مجموعه ای از شیوه های پشتیبانی رسانه است. این کنسول دارای دو اسلات کارت حافظه وXbox 360 در مقابل، خود  PSP و حتی USB Memory Stick  ،iPod  است که گفته می شود بعنوان میزبانی برای ابزار هایی نظیرUSB تعدادی درگاه سونی عمل خواهند کرد.با این حال قدرت واقعی 360 در قابلیت های شبکه سازی ان نهفته است.نمی توان فراموش کرد که های محلی مبتنی بر ویندوز، می تواند به شبکه PC سیستم جدید بیل گیتس برای دستیابی به رسانه های موجود بر روی متصل گردد.

وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد یک درایو اپتیکال می رسد، سونی و مایکروسافت دو استراتژی متفاوت را اتخاذ می کنند. (نور ابی) خود استفاده نماید،فرمتی که به هر یک ازBlu-Ray برای ترویج بیشتر فرمت PS3 سونی تصمیم گرفته است تا از9 های دو لایه پشتیبانی می کند که DVD از Xbox 360 . دیسک های خود امکان دهد تا 54 گیگابایت اطلاعات را ذخیره نماینده هایDVD های متعارف DVD ها،CD-ROM گیگابایت اطلاعات راذخیره می کنند هر دو کنسول از فرمت رسانه های قدیمی تر نظیر تهیه شده توسط کاربران نیز پشتیبانی می کنند.

 و شبکه:A/v

HDMI شرکت سونی،چندین اتصال خروجی ویدئویی و صوتی را فراهم می کند.این کنسول جدید با دو خروجی Playstation 31080 همزمان به pخواهد توانست هر دوی ان ها را به طور همزمان برای خروجی دو جریان ویدئوییPS3 همراه خواهد بود و را امکانپذیر سازد.مایکروسافت ر این ضمینه حرف های عملی بیشتریHDTV خدمت بگیردتا اجرای بازی ها بر روی دو نمایشگرخواهد داشت. هر دو سیستم ،صدای فراگیر چند کاناله را به طور نرم افزاری پردازش می کنند1080p و 720p  برای پشتیبانیHalo  اتصالات شبکه ، یک بخش قابل توجه از کنسول های جدید را تشکیل می دهند،زیرا نابود کردن همسایه تان را در بازی

802.11 b/g  با یک اداپاتور اترنت توکار و همچنین یک اداپتور بی سیمPS3 بسیار هیجان انگیز است،اما مواردی را ایجاد می کند 802.11 b/g اداپتور بی سیم  نیز با یک اداپاتور اترنت توکار ارائه می شود ولی برای برخورداری از Xbox 360 ارائه می شود.می بایست هزینه ی اضافی پرداخت کنید.

ازمایش مصرف انرژی:

اینبار تصمیم گرفتیم که به مقایسه اعداد و ارقام مربوط به مصرف این رقیبان نیز بپردازیم ما برای هر دو سکو از منبع تغذیه وکارت گرافیکی یکسانی استفاده کردیم. برای اطمینان از ایجاد حداکثر فشار کاری بر سیستم ،از ازمایش فشرده سازی Athlon 64  استفاده کردیم . همان طور که می بینید ،خانوادهPrime95 و ازمایش Torture WinRaR

  • سپهر انصاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی